Вшануй. Як підтримати національну Хвилину мовчання: пам’ятка для бізнесів

Громадська організація «Вшануй» створила комунікаційну інструкцію, яка допомагає компаніям долучатися до загальнонаціональної Хвилини мовчання.

Закликаємо всіх небайдужих підтримувати ініціативу з вшанування героїв і поширити цю пам’ятку серед знайомих, підприємців міста, а також у місцях вашої роботи або навчання.

Також сторінка організації містить інструкцію про те, як ініціювати Хвилину мовчання у своєму населеному пункті.

Як комунікувати з працівниками

Це приблизна розповідь для менеджерів чи власників бізнесів, ви можете її змінити під себе.

Хвилина мовчання — це щоранковий ритуал.

Це як чистити зуби зранку.

Важливо припиняти будь-яку діяльність у цей момент, адже ви (тобто ваші працівники) є тими на кого рівняються відвідувачі. Якщо ви не зупинитесь, то і вони не зупиняться теж.

Чому це важливо?

Ми соціально відповідальний бізнес. Ми допомагаємо Збройним силам грошима і частина наших працівників пішли захищати країну і (або) загинули захищаючи нас. Війна торкнулася кожного, тому дуже важливо пам’ятати про це. Згадувати. Дякувати і допомагати.

Хвилина мовчання — це найпростіший спосіб вшанування. Саме з нього ми і почнемо.

Про що думати?

У кожного з вас є друг чи подруга, однокласник чи знайомий, який пішов воювати або загинув. Тому ви можете думати про нього чи неї.

Або можете згадувати наших працівників.

Або ж можете думати куди задонатити 10 гривень сьогодні, щоб загиблих було менше.

Чи не зачасто це?

Вам може здатися, що кожного ранку зупинка о 9.00 це занадто часто. І, що не треба відчувати трагедію кожного дня. Але це більше про гордість. Що є чудові чоловіки і жінки, які можуть нас захищати і що у нас є сили боротися. У всієї нашої країни. І так, вони гинуть, і це реалії в яких ми щодня живемо.

Це культура пам’яті і її потрібно виховувати із себе.

Реакція

Ваші відвідувачі можуть першим часом не зрозуміти, що відбувається. Але для цього є голос-пояснення. Також ви (працівники) є чудовим прикладом для них.

Також все це можна розповідати і комунікувати у соц. мережах. І також є ряд плакатів-пояснень. Якщо до вас звернуться наші гості і відвідувачі із питаннями — поясніть їм, що це за Хвилина.

Що варто робити о 9.00?

8.59 вмикається звук-оголошення.

Доки звучить голос у вас є можливість відкласти свою роботу.

Якщо ви сидите і можете піднятися — то піднятися. Якщо ви щось робити, то припинити це робити. Якщо у вас немає можливості піднятися (памʼятаймо про інклюзивність) — ви можете схилити голову і прикласти руку до серця. Якщо ви десь йдете, то зупинитися.

Мовчати у цю Хвилину. Це символ поваги.

Після цього — можна повертатися до своєї роботи.

Важливо: нікого не змушувати, це має бути добрим виявом.

Аналогічний сценарій має бути і для відвідувачів, але вони вчаться у вас. І також будуть бачити вашу комунікацію в соц. мережах.

Якщо буде спротив (у працівників)

Можна персонально поговорити із цією людиною. Запитати чому він/вона проти цього?

Можливо це особиста травма. Насправді ця Хвилина може бути як елементом для цієї людини навпаки прожити травму.

Якщо людина не хоче про це говорити, то не потрібно її змушувати.

Кожен має прийти до вшанування сам.

Важливо сказати, що зараз це частина вашої корпоративної культури.

Якщо буде спротив (у відвідувачів)

Ви можете їм наголосити, що це політика вашого бізнесу. І ви сподіваєтесь на прийняття.

Однак завжди будуть люди, які не приймають суспільний договір (до прикладу, не всі перейшли на українську) і це нормально. Не варто акцентувати на них увагу. Постійна комунікація про це і повага зможе їх навчити принаймні дотримуватися ваших правил у вашому магазині чи аптеці, чи підприємстві, чи бізнесі.